niedziela, 28 listopada 2010

Nowe modele Sony Ericsson: Hazel, Elm, Spiro, Cedar - Czyli dalej minimalistycznie w służbie jej królewskiej mości - Ekologii

Witam,

...Kolorowo i wesoło. - Tak można nazwać formę marketingową, którą przybrał ostatnimi czasy Sony Ericsson.

Na rynku pojawiło się klika nowych propozycji. SE atakuję nowymi modelami, m.in. modelami X8 czy X10. Pojawiło się także kilka modeli z niższej/średniej półki.


* SE Hazel- bardzo ciekawa alternatywa dla Nokii 6303/6303i. Hazel ze swoim dużym 2,4 calowym lcd, nawigacją czy wi-fi deklasuje rywali tego segmentu a kosztuje tyle co wspomniana 6303.

* SE Spiro- niższa półka przeznaczona dla segmentu pre-paid, ciekawy wygląd, małe wymiary (slider), aparat cyfrowy 2.0mp, dobry wyswietlacz jak na klasę LOW.

*SE Cedar- kolejny reprezentant klasy niższej. Ten sam aparat cyfrowy 2.0mp oraz wyświetlacz lcd z modelu Spiro. Jednak Cedar prezentuje klasyczny wygląd bez slider'owej klawiatury. Dodatkowe aplikacje dotyczące spalania kalorii itp. (po co to komu? tego nie wiem)

*SE Elm- świetny telefon za niewygórowaną cenę (zapraszam do przeczytania jego testu na łamach mojego Bloga)




JEDNAK MÓJ DZISIEJSZY WPIS nie jest testem wyżej wymienionych aparatów. Zwracam w nim uwagę na zupełnie inny fakt, mianowicie:


E K O L O G I Ę

Czy neguję tę ideę? -Absolutnie nie.
Ekologiczna forma opakowania również nie jest problemem. Lecz down'sizenig ma też i kluczowe wady.

Do czego więc zmierzam?

Sony Ericsson zatracił się w swojej wizji tak bardzo, iż do "jednego worka" powoli zaczyna wrzucać bardzo duży przedział telefonów, który w jednym worku znaleźć się nie powinien.



Potencjalny klient bardzo mylnie może odebrać fakt, że opakowania telefonów są tej samej wielkości. Przykładem niech będzie chociażby model Hazel, który jest aparatem ze średniej półki. Jego kartonik w porównaniu z modelem z półki niższej jak np. Spiro różni się jedynie KOLOREM.

Dlaczego SE produkuje identyczne opakowania?

Oczywiście, za sprawą ekologii kryją się także i pieniądze. Oczywistym jest, że produkcja małego kartonu jest znacznie tańsza od wielkiego pudła w którym nic nie ma (taką politykę prezentuje obecnie Nokia).


Lecz czy naprawdę cięcia w kosztach (czytaj WPROWADZANIE EKOLOGI) muszą odbijać się negatywnie na klientach, którzy dzięki takim zabiegom mogą zostać wprowadzani w błąd?
Te same pudełka- lecz jakże inna zawartość... Mętlik w głowie osoby, która telefon wybiera - w 100% darmowy.

Oczywiście nie kupujemy telefonu dla "ładnego kartonika". Ale moim zdaniem to nie jest "Ekologia" tylko zwykłe OSZCZĘDZANIE.


Ps. Jeśli interesuję Was test któregoś z modeli widocznych na załączonych zdjęciach proszę pisać w komentarzach.

Pozdrawiam serdecznie,

29 komentarzy:

  1. hazel to spoko telefon. kozacki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hazel jest Ekskluzywnym i Wypasionym telefonem, kogo niby interesują takie szczegóły jak pudełko ?

    Liczy się telefon nie jego opakowanie, tak samo jest z człowiekiem, wnętrze a nie wygląd, więc Co tu o o papierkach i kartonikach gadać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie racja, co kogo obchodza pudleka drogi autorze? Faktem jest natomiast, ze wszystkie wygladaja identycznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Święta racja. masz świetny blog. Wielki plus. ;)

    Można prosić o twój, prawdziwy test hazela ?

    Nie wspomnaiałeś o pewnym fakcie. Zylo ma także to superaśne pudełko. :P Ja mam satio i mam jeszcze mniejsze raczej...

    Ale ogółem w tych pudełkach wsyzstko ładnie poukładane i wszystko w ładniej oprawie graficznej. Nie ma się do czego przyczepić ;). Nie to co nokia. Niebieska "skrzynia" (bardzo big...) i prawie pusto w środku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mógłbyś porównać elma i hazela ? Podobno hazel jest o niebo lepiej wykonany i wygodniejszy od elma . Prawda ?

    OdpowiedzUsuń
  6. prosze o test cedara i porownanie go z nokia 2700 classic. dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam ;)

    Nie ma problemu, test Hazel'a już wkrótce na blogu.
    A czy jest lepiej wykonany od Elm'a? Trudno jednoznacznie stwierdzić, na pewno jest poręczniejszy z racji budowy typu slider (rozsuwany).

    Test Cedara'a również jest planowany, nie jestem jednak pewby czy w porównaniu z 2700. Ale postaram się i o takie porównanie!

    Pozdrawiam Was !

    OdpowiedzUsuń
  8. Wielkie dzięki. Satio sprzedam w najbliższym czasie. Nie mogę się zdecydować. Se elm, hazel czy szajsung avila gps ... Chodzi mi po głowie też samsung solid b2700 . Ciekawa zabawka. ;) ale raczej takiego "panzera" nie chcę. ;)
    Spiro podobno się wiesza i jest na sagemowskiej platformie także u mnie nie ma najmniejszych szans.

    skąd masz te 4 fony ? se ci udostępnia do testu czy kupujesz i potem sprzedajesz ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Aha. Jeszcze jedno. Pod koniec testu hazela porównasz go z elemem ? tak ogólnie. Moja prośba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak się zastanawiam nad nokią 6303 ... Czy elm lub hazel będzie od niej lepszy ? 6303 jest z metalu...

    OdpowiedzUsuń
  11. Drodzy czytelnicy proszę was w miarę możliwości o logowanie się, gdyż komentarz za komentarzem czytam "anonimowe" wpisy...

    Naprawdę ciężko połapać się kto pisze jeden, a następnie kto kolejny wpis.

    Test Hazela będzie w tym tygodniu, nadmiar pracy skutecznie spowalnia mi edycje tekstu.

    Co lepsze, 6303 czy Hazel? Bez wątpienia Hazel! Poza napisem "nokia" na przodzie i wykonaniu ze stali model 6303 naprawdę nie oferuję takich możliwości jak model od SE. Proszę zerwać ze stereotypami... jak auto to niemieckie, jak telefon to "nokia" itd... Nokia się ceni i zawyża ceny. To fakt.

    Telefony do testów są fabrycznie nowe i mam dostęp do praktycznie każdego modelu, SE mi ich nie udostępnia z logicznych powodów.

    Mój blog odkrywa WADY aparatów - co z pewnością SE czy innej marce nie jest w smak ;)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. To ja. Wciąż mam satio. Pisałem ci o 6303i i hazelu. (co lepsze) i prosiłem o test hazela. Z przyjemnością przeczytam , ale nie dostałem dobrych wiadomości. Hazela nie mogę kupić . Jest niedostępny a przez allegro nie dojdzie na święta.

    ELM czy ZYLO ? tylko te mam do wyboru raczej.

    Wykorzystanie tel:

    Bardzo często sms, 5 minut rozmów dziennie, 1godz. muzy , sporadyczne fotki tekstu.

    Chciałbym rozsuwanego ale elm lepsze foto robi niż zylo nie ?

    Do tej soboty MUSZĘ wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedy test hazela ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    OdpowiedzUsuń
  14. W sumie jakoś opakowanie nie robi mi różnicy. A co do testów, to chętnie poczytałbym o Cedarze.

    OdpowiedzUsuń
  15. @dżokej - spiro będzie raczej lepszym telefonem. - Jack 3,5 , mniejszy , ładniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo proszę o test modelu w100i spiro. Chyba jest od zylo nawet lepszy bo ma wejście słuchawkowe 3,5 mm. Mi się bardzo podoba i chciałbymm go kupić ale podobno się bardzo zacina . Czy to prawda ? Cedar jest od niego lepszy ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bardzo bym prosił o test a jednocześnie porównanie SE Spiro i Cedara.

    OdpowiedzUsuń
  18. Damian - Cedar będzie lepszy. Spiro to badziew na platformie sagema. Zawiesza się i muzyka jest tragicznej jakości. Ja dostałem wczoraj Zylo (satio wkrótce sprzedam) i bardzo mi się podoba i wcale się nie zawiesza. Polecam zylo i cedara. Test Cedara też bym z chęcią przeczytał.

    OdpowiedzUsuń
  19. Lepszy Cedar czy nokia 2730 classic ???

    OdpowiedzUsuń
  20. @Michael - no właśnie czytałem, że ten Spiro strasznie się zawiesza. Dzięki za odp.

    To jeszcze jedno porównanie:

    Nokia 6300 czy właśnie Cedar, bo z moich porównań co czytałem na necie Cedar jest lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  21. 6300 odpada bo stara , nie ma 3g.

    rozglądaj się za cedarem lub nokią 2730 classic która będzie raczej lepsza od cedara.

    OdpowiedzUsuń
  22. Co do Noki 6300 to się pytam bo aktualnie mam ją.

    A co do 2730 to nie chce jej bo mój brat ją miał i mi się nie podobała więc odpada.

    Najprawdopodobniej wezmę Cedara.


    Dzięki za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale ja bym się zastanowił na n2700. "wypija" mniej baterii niż 2730 , jest poręczniejsza ma o dziwo ciut lepszy ekran niż 2730 (zasłyszane) . Minusem może być wygląd. Ja bym wziął ją zamiast Cedara. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nokia 2700 - jak dla mnie ekran dyskwalifikuje ten telefon. Negatyw wylazi nawet przy minimalnym kacie patrzenia. Telefon ok ale ekran to koszmar

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja zostałam postawiona przed wyborem: Elm, Zylo, Spiro lub Cedar. Telefon ma służyć i jako MP3, i do dzwonienia, i do SMS-owania, sporadycznie do robienia zdjęć (np. z koncertu, więc przydałaby się dobra jakość), ale nie musi być jakiś tam superpierwszorzędny. Który wybrać? Bardzo proszę o poradę!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Proszę o dogłębny teścik cedara ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja mam osobiście HAZELA. Niestety marka oszczedza pod każdym wzgledem. Co z tego, że dostałem pokrowiec skoro nie mam USB w zestawie? Chciałem kupić kabelek oddzielnie i jak usłyszałem cenę to mi się nogi ugięły ponad 50zł za 30cm kabla -(HORROR) Karty pamięci też nie dali... W sumie może to i dobrze bo jeżeli mieli by iść po kosztach i dać 512MB to lepiej by pozostawić slot pusty. :D Na szczęście USB mam z w910i a SD 8GB kupiłem w markecie z promocji.. ;) POZDRAWIAM. :) (Żeby tylko bardziej nie zaczęli oszczędzać bo ładowarki nie znajdziemy nie długo). :D :))

    OdpowiedzUsuń
  28. heheh... ładowarka bedzie gratis

    OdpowiedzUsuń
  29. Osobiście mam SE Cedara i muszę stwierdzić że na pewno odstaje on od przeciętnej na spory plus! za te pieniądze około 250zł nic lepszego nie dostaniecie ;)

    OdpowiedzUsuń