czwartek, 2 września 2010

maxcom mm450bb - SENIORFON ? Telefon dla starszych osób ? Rozwiewamy wątpliwości.



Witam Serdecznie drogich czytelników!




Postanowiłem przyjrzeć się bardzo rozchwytywanemu ostatnio modelowi, mianowicie mm450bb marki Maxcom. Do testu przeznaczyłem dwie wersje kolorystyczne: Czarną oraz Siwą.


Na wstępie, chciałbym przestrzec przed pochopną negatywną oceną tego modelu. Proszę nie zrażać się wyglądem i dość monotematycznym stylem. - TO NAPRAWDĘ DOBRY KAWAŁ TELEFONU- DOSŁOWNIE.

Na dzisiejszym rynku telefonów komórkowych, mnogość wyboru przyprawia o zawrót głowy, telefony albo posiadają wiele funkcji (Smartfony wszelkiej maśći...) bądź telefony udające, iż wiele dobrodziejstwa posiadają (np. wszelkie Aville, Coockie, Corby, Monte i inne ciastka czy desery czekoladowe....)

Są jednak na rynku telefony NIE UDAJĄCE NICZEGO. Piękne w swojej prostocie.

Dlaczego tak uważam? Ponieważ model marki maxcom (notabene chińskiej) to bardzo dobry produkt. Jak też i wygląd wskazuje, skierowany jest do osób, które potrzebują telefonu banalnie prostego w obsłudze, który nie posiada zbędnych gadżetów tylko utrudniających jakże zapomnianą i niegdyś jedyną, NAJWAŻNIEJSZĄ funkcję telefonu komórkowego - T E L E F O N O W A N I E.

Wygląd, z pewnością wzbudzi uśmiech na twarzy wśród młodzieży- Wielka klawiatura numeryczna i malutki wyświetlacz (jednak bardzo czytelny!!!).

Jednak nie jest to telefon skierowany do młodych odbiorców. I choć na pudełku telefonu możemy ujrzeć grafikę uśmiechającego mężczyzny w podeszłym wieku- z cała pewnością również NIE nazwałbym tego modelu tylko i wyłącznie modelem dla SENIORÓW.

Ten model super sprawdzi się również jako tańsza alternatywa dla modeli "do zadań specjalnych" (chociażby samsung solid - Test wkrótce!). Dzięki solidnej obudowie i masywnym przyciskom Maxcom przypadnie do gustu osobom pracującym w szczególnie trudnych warunkach, gdzie mała klawiatura się po prostu nie sprawdza a wyświetlacze dotykowe kapitulują już w przedbiegach.

SENIORFON ? ? ?

W istocie, Maxcom jest do tego stworzony, duża klawiatura, przyciski pod gwiazdką i hash'em odpowiednio zaprogramowane mogą łączyć np. do wnuka i wnuczki (odpowiedni wizerunek twarzy chłopaka bądż dziewczynki na klawiszach). Istotny jest również przycisk SOS. Jest duży, bardzo szybko można go wcisnąć w "awaryjnej" sytuacji. Jest to ważne, ponieważ starsze osoby mogą bez szukania w telefonie bardzo szybko skontaktować się z numerem alarmowym.


*UDOGODNIENIA- Telefon posiada radio FM, które bardzo nas zaskoczyło, zbiera stacje radiowe dużo lepiej niż nie jeden "wybajerzony" model komórki, ponadto (i tutaj UWAGA)- radio działa bez potrzeby podłączania zestawu słuchawkowego co akurat jest niezbędne w 95% telefonów na rynku. Naprawdę super udogodnienie.
Maxcom posiada także latarkę z silna i jasną diodą LED o bardzo intensywnej biało- zimnej barwie światła.



*WYŚWIETLACZ- Monochromatyczny, podświetlony w kolorze bursztynu. Jest mały lecz bardzo czytelny i posiada dobry kontrast.




*BATERIA- podczas normalnej eksploatacji po trzy krotnym formatowaniu baterii wytrzymała 5dni. Wynik bardzo dobry.



Podsumowując, jak już z pewnością zauważyliście, bardzo dużą uwagę zwracam na wykonanie telefonów.
Nie inaczej jest również i tym razem lecz... naprawdę nie mam do czego się przyczepić. Jest to telefon za 160-220zł a wykonany jest z dość dobrych plastików. Nic nie trzeszczy, nic nie brzęczy, jest naprawdę solidnie!

W ZESTAWIE- Telefon, bateria, zaślepka tylna, Pudełko, zestaw słuchawkowy, karta gwarancyjna, instrukcja obsługi - słowem standard.



Czy warto??? JAK NAJBARDZIEJ. Dla każdej osoby ceniącej prostotę, nie tylko w starszym wieku.

28 komentarzy:

  1. baterii li-ion nie formatujemy

    OdpowiedzUsuń
  2. formatujemy... jak najbardziej! BŁĄD kolego !

    OdpowiedzUsuń
  3. ..."W ZESTAWIE- Telefon, bateria, zaślepka tylna," - Co to jest "zaślepka tylna" ? co autor miał na myśli ?
    No i nie napisał, że telefon ma akcesoria kompatybilne z NOKIĄ, może by to uzupełnić, i z jaką NOKiĄ ? duży czy mały wtyk zasilania ? No i ma VIBRE, tez o tym nie napisano.
    Oj kiepska ta recenzja. Czekam na uzupełnienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa recenzja. napewno pomaga przy zakupie!

    OdpowiedzUsuń
  5. lojtam, mnie tam sie podoba to nawet. duzo opisu

    OdpowiedzUsuń
  6. takie se..... a tel lipa! ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. yyyy. troche duzo marudzenia panie autor!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie i dziękuję za każdy komentarz!

    Chciałem nadmienić i jednocześnie uspokoić osoby komentujące na moim blogu, iż TEN BLOG NIE JEST BLOGIEM JEDNYM Z WIELU DOSTĘPNYCH W SIECI. Posiada swój specyficzny styl i rozumiem, iż część czytających nie będzie zadowolona z tej formy. MAM NA MYŚLI TO, IŻ PODCHODZĘ DO "TEMATU" W INNY SPOSÓB. Nie mydlę oczu przyszłym posiadaczom nowych modeli, nie zachwalam czegoś co jest faktycznie słabe. Moje recenzję NIE są ponadto "wyssane z palca". Każdy aparat jest testowany i oceniany.

    Doceniam krytykę. Zawsze jest dla mnie budująca. Lecz komentarze anonimowe typu: "Ale Żenada..."
    "Ale słaba recenzja" czy zwykłe narzekanie a nie docenienie sedna tego Bloga, zwykle nie są fair w stosunku do autora czyli mnie...

    Podsumowując, TEN BLOG BYŁ, JEST I BĘDZIE INNY NIŻ WSZYSTKIE. NIE JEST SPONSOROWANY PRZEZ FIRMY TELEKOMUNIKACYJNE, NIE JEST PODDANY JAKIMKOLWIEK WPŁYWOM (JAK MA TO MIEJSCE W ZNANYCH STRONACH O TEMATYCE KOMÓRKOWEJ) JEST W 100% AMATORSKI LECZ WKŁADAM W NIEGO CAŁĄ SWOJĄ WIEDZĘ.

    TEN BLOG JEST DLA WAS! ABYŚCIE NIE ULEGALI KOLOROWYM REKLAMOM I ZNALI PRAWDZIWE ZALETY ALE PRZEDE WSZYSTKIM WADY TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH W KRAJU.

    POZDRAWIAM,

    interkom pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem facetem po 70-ce.W 'zalewie" informacji
    jaki telefon będzie mi najlepiej służył,teraz już jestem zdecydowany dzięki Tobie Intercom.
    Dziękuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. własnie zakupiłam mamie ten telefon wczoraj,i jedna rzecz mnie dziwi-moze niepotrzebnie-ale czy u was też tak długo ładowała się pierwszy raz bateria? u mnie trwa już to 14 godzinę i ciągle nie naładowana....

    OdpowiedzUsuń
  11. tak. to normalne. stara generacja bateri li-jojonej i tak to trwa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kupiłem dzisiaj dla mamy /85 lat/ ten telefonik

    mam nadzieje ,że będzie bardzo dobry

    Pozdrawiam autora testu

    Mirek

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uważam że jest bardzo dobry dla osób starszych a szczególnie dla tych którzy nigdy nie korzystali z telefonu komórkowego.Bardzo fajna duża klawiatura,jasny ekran i bez zbędnych bajerów.Przyda się tym,którzy tylko potrafią odebrac telefon no i w prosty nie skomplikowany sposób mogą zadzwonic. Jest super, sama sobie taki kupię.

    OdpowiedzUsuń
  14. To pierwszy tekst na temat tego interesującego telefonu, jaki czytałem. Pomysł na "zwykły" telefon, przeznaczony dla osób, które przedkładają praktyczność nad nowinkami technicznymi jest godny rozwijania. Dziwi mnie, że przodujące firmy nie stworzyły w tym segmencie ciekawych i praktycznych rozwiązań. Bo nie trzeba chyba dodawać, że nie mówimy o „niszy”, lecz o spooorym „kawałku tortu”. Dorzucę i własny kamyczek w postaci znalezionej opinii na jednym portali: „Telefon jest bardzo pożyteczny. Ale nie polecam dla osób starszych, słabo widzących. Po miesiącu gniazdo i wtyk USB do ładowania baterii zostało zniszczone. Ten sposób podłączania ładowarki nie jest dobrym pomysłem”.
    Pozdrawiam Autora tekstu oraz Internatów. Jacek.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kupiłem dla mamy telefon maxcom 450 a dla ojca myPhone 1060 i myphone dużo gorszy od maxcoma! Maxcom jest dużo lepszym telefonem! Lepszy wyświetlacz lepsze materiały obudowy, Polecam telefon maxcom 450! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety, ja mam bardzo złe doświadczenie z maxcomem – b. słaba jakość dźwięku i ciągłe przerywanie rozmów. Gdyby nie to, że zgubiłem rachunek, to bym zwracał :-(

    OdpowiedzUsuń
  17. Do powyższej negatywnej opinii dodam jeszcze, że chodzi o maxcom450bb, kupiony w ramach akcji kuponowej Gazety Wyborczej – może ta partia z GW była wyjątkowo wadliwa?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tam szczerze i gorąco polecam tel. myphone 1030. Kupiłem taki babci i jest ona bardzo zadowolona. też duże przyciski, a do tego jeszcze latarka. A kupiłem go, uwaga, w sieci wRodzinie. babci powiedziałem, że jeszcze wesprze swoje radyjko :) (choć sieć została już wykupiona przez inną firmę) A dlaczego tam? bo mieli ten telefon taniej niż w każdym innym internetowym sklepie i do tego jeszcze z 20 złotymi w zestawie startowym. by nie robić jakieś tam reklamy, wpiszcie w google wrodzinie i sprawdzcie sami. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam. Ogólnie nie polecam. Po pierwsze rozmówca słyszy denerwujący pogłos, po drugie bateria po 6 miesiącach trzyma jeden dzień. Baterie trudno dostępne. Maxcom 430.

    OdpowiedzUsuń
  20. ciagłe przerywanie rozmów a ciągłość rozmowy to podstawa kupując ten telefon babci dziadkowi itd możecie nie mic możliwości skontaktowania sie z nimi mimo że połaczenie jest to się nie słyszycie licznik chodzi a rozmowy nie ma.sprawdzone ostrzegam przed tym telefonem

    OdpowiedzUsuń
  21. chodzi o maxcom 450

    OdpowiedzUsuń
  22. Uważam że ten telefon jest bardzo porządnym urządzeniem do dzwonienia,bez bajerów i to jest bardzo ważne.Solidnie obudowany i czytelny. Pogłosu żadnego nie robi , w niektórych pomieszczenia każdy telefon będzie miał pogłos - nawet najdroższy(to wynik akustyki danego miejsca np.korytarz lub klatka schodowa i.t.p. Jestem zadowolonym posiadaczem tego telefonu.Potrafię posługiwać się smartfonami z klawiaturą dotykową i internetem . Do internetu używam komputer a fotografuję normalnym solidnym aparatem fotograficznym . voyagerc

    OdpowiedzUsuń
  23. Kupiłem swojej mamie maxcoma 450bb ponieważ miała wczesniej telefon nokia 6070 i była bardzo do niego przyzwyczajona ale pech chciał że go zgubiła.Jednak nie mogła sie przyzwyczaić do maxcoma . Moim zdaniem telefon Maxcom 450 bb jest dobry tylko dla starszej osoby której jest to pierwszy aparat a nie dla osoby która miała wcześniej inny model telefonu.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jutro kupuję bo jest w jednym hipermark po 99 PLN

    OdpowiedzUsuń
  25. Artykuł jest sponsorowany
    Wady
    - dźojstik to kpina - trzeba się nieźle nagimnastykować , żeby wejść w menu
    - przycisk alarmowy ( ten czerwony ) włącza się w kieszeni na zablokowanej klawiaturze - policja ma urwanie du...y
    - książka adresowa ( moźna wpisać max ok 9 znaków - dokładnie nie pamiętam )- spróbujcie wpisać dłuższe nazwisko (lipa)
    - telefon wyłącza się w czasie ładowania
    Plusy
    - bateria długo trzyma
    - dobry ( głośny ) głośnik
    Jak macie dziadka ( babcie ) , którego nie lubicie , to możecie im go podarować - szybciej przeniosą się na tamten świat

    OdpowiedzUsuń
  26. kupiłem podobny Maxcom model MM462BB. Mój telefon wyłącza się jeśli zbyt długo siedzi podpięty do ładowarki :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Telefon mojej Babci również również wyłącza się jeśli zbyt długo jest podłączony. Nie wiem czy to jakaś forma zabezpieczenia czy to uszkodzony aparat.

      Usuń